CHIAGRØD med kokosmælk og vanilje

CHIAGRØD med kokosmælk og vanilje

IMG_3987XX

Godmorgen!

Eftersom jeg har haft nogle chiafø til at ligge i skuffen i en kende tid, så tænkte jeg at vi denne morgen skulle kaste os ud i den populære chigrød. Jeg er stor fan af grød, altså til morgenmad. Og jeg har faktisk i længere tid haft lyst til at eksperimentere med en ny morgenmadskost, da skyr og havregrød ikke ligefrem er så varierende kost ;-)
Og jeg må indrømme at denne chiagrød er kommet for at blive. Først og fremmest så kan den jo tilberedes aftenen før og så tager den under 5 min at lave. Lækkert, ikke?

Man kan lave chiagrød på mange forskellige måder med både skyr, kokosmælk, rismælk, mandelmælk og alm. mælk. Jeg har dog valgt at satse på en mere cremet konsistens og valget faldt så på kokosmælk. Man kan derefter vælge forskellige toppings såsom granola, mandler eller bær. Super nemt, ikke?
Chiafrøene er rige på fibre, essentielle fedtsyrer og  lidt protein. Derudover er denne opskrift mælkefri, glutenfri og helt uden æg eller sukker. Derfor er denne opskrift også velegnet til gluten- og mælke allergiker.

Opskriften finder ud herunder :-)

IMG_3990X

Du skal bruge:

  • 2 spsk chiafrø
  • 2 dl kokosmælk
  • ½ tsk vaniljesukker
  • Toppings – her har jeg bare brugt jordbær

 

Bland det hele i en skål og sæt grøden i køleskabet natten over. Da chiafrøene suger mere end 12 gange deres egen vægt, så skal konsistens nok blive til en grød.

Næste morgen rører du lige rundt i grøden og tilsætter så dine toppings.
Serveres kold. Velbekomme!

IMG_4006X

\"follow
   

2 kommentarer

  • Maja

    Mums det ser lækkert ud!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Freja Knudsen

    Jeg synes ikke at chiagrød smager særlig godt. Jeg har kun prøvet det med rismælk og det var ingen succes.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

CHIAGRØD med kokosmælk og vanilje