Den personlige studentergave

Brevkasse: Hold god butiks karma

Henriettes brevkasse!

Jeg tager et læserbrev op hver onsdag, som vi kigger nærmere på og jeg kommer med min synsvinkel. derefter har I mulighed for at taste løs i kommentarfeltet og komme med jeres egne erfaringer og gode råd. På den måde kan vi forhåbentlig få løst nogle af hverdagens udfordringer sammen.

Hej Henriette

Jeg håber sådan at jeg får en mulighed for at få dette brev bragt til syne. Du skal se, det drejer sig nemlig om en god butiks karma. Jegved godt at det ikke har så meget med brevkasse at gøre, men jeg føler nu alligevel at det er et vigtigt emne at tage op.

Nu har jeg snart arbejdet i en tøj designer butik i 10 år og hvert år rammer vi udsalg 2 gange om året. En tid hvor vores kunder normalt ville have været glade og fornuftige, men nu er blevet til grådige og lede. Hvad sker der for at kunder er blevet så grådige og sure?

Vi butiksarbejder gør ALT hvad der står i vores magt for at servicere kunden og vi prøver vi virkelig at hjælpe alle kunder. Men i travle tider som udsalg, der kan man vel ikke forvente at 1 ekspedient skal kunne varetage 10 kunder?

Jeg vil rigtig gerne have fokus på at alle kunder husker på at når de træder ind i en butik – så står der måske en ekspedient som har stået i butikken siden kl. 6, for netop at gøre udsalget klar til DIG! Kan vi have bare en lille medfølelse med hinanden? Kan vi minde hinanden om, at vi taler pænt til hinanden og ikke kommer med sure miner, da vi jo allesammen er mennesker. Kunder som ekspedient.

Jeg håber virkelig at kunderne vil tænke på os i denne tid. Vi skal nok hjælpe jer og hov I sparer jo en masse penge i denne tid, så vær glad, ikke?


Tak for ordene.

Knus Lotte

Kære Lotte

Jeg synes det er et rigtig godt budskab at komme med. Jeg har selv stået i butik i mange år. Faktisk har jeg både stået i Matas en del år og faktisk også en tøj butik. Og ja jeg må indrømme at kunder kan til tider kan være ganske uhøflige. Specielt hvis der er rod og der er mange kunder i butikken. Dette kan man jo ikke holde for. Og kunderne burde kunne forvente at der vil være ekstra ekspeditionstid i udsalgsperioden, da der er mange kunder at servicere.

Dermed sagt, skal ekspedienterne ikke gå ned på servicen. Kunderne kommer for at købe varer og forventer en god behandling. Men alle skal behandle hinanden med respekt – kunde som ekspedient.

Jeg håber at ALLE læser dette og tager det med jer, når I går ud i butikkerne i dette udsalgsmadness.

Vær god ved hinanden, ikke? :-)

Klem Henriette

Nå piger, hvad synes I om ovenstående? Kan I mon nikke genkende til nogle af tingene? Eller måske har I endda selv stået i butik og kender til følgerne?

Del gerne i kommentarfeltet :-)

2 kommentarer

  • Sara

    Godt budskab!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maiken

    Sindsyg fedt at emnet endelig bliver taget op. Jeg har selv arbejdet i en butik. Det var godt nok en legetøjsforrettning, men vi oplevede ofte at der var sure kunder i butikken. Det var virkelig irriterende!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Den personlige studentergave